Borås U12 Preseason Tournament 2024
Ishockey
5 - 6 okt 2024
U12

Information

Under the Swedish text we have information in english! 

Klicka här för anmälan

Click here to sign up!



Under the Swedish text we have information in english! 

Borås Hockey bjuder in till Borås  U12 Preseason Tournament 2024 för spelare födda 2013 eller senare. Cupen spelas lördag 5  oktober till 6 oktober 2024. Vi vänder oss till de lag som söker mer än bara en hockeyturnering, till de som söker en upplevelse och ett minne för livet. Med våra faciliteter kan vi skapa ett event för matcherna och en upplevelse för spelarna och publiken. 

I Sveriges 13e största stad har du möjlighet till många olika teambuilding-aktiviteter för ditt lag. Fråga oss så får ni förslag på aktivitet och offert.

Arenan ligger i nära anslutning till köpcentret Knalleland som har ett brett utbud av shopping för medresta supportrar.  För familjerna har vi Borås Djurpark ett stenkast från arenan. 

Vår mediakub kommer vara i gång under turneringen samt övrig LED i arenan. Vi kommer ta hand om publiken med exklusiv entré och en härlig inramning i foajén där ni välkomnas till musik och en skön puls. 

Så varmt välkomna till Borås och årets cuper!

Anmälan:

Anmälan görs via formulär på. När anmälan är mottagen får ni en bekräftelse och faktura på lagavgiften/anmälningsavgiften. 


Klicka här för anmälan  


Registrering av spelare på cuponline ska vara gjord senast 45 dagar innan turneringens start. 

Cupfakta

Datum: 5 oktober till 6 oktober 2024 (lördag till söndag) 

Åldersgrupp: U12 (Spelare födda 2013 eller senare)

Spelplats: Största delen av matcherna spelas i arenan

Antal lag: Max 24 lag

Antal spelare/lag: Minst 8 utespelare och 1 målvakter
Nivå: medel 

Spelform: Obs! Spelformatet är flexibelt och kan komma att förändras beroende på antal lag i cupen. 

spelyta: enligt hemmaplans modellen 

Speltid: 1 x 18 minuter rullande tid.  

Domare: enligt hemmaplans modellen 

Vad ingår:

Mat: Lunch och middag lördag. Lunch (middag för lag som spelar senare än 16:00) söndag. Ev. allergier ska vara registrerade på cuponline senast 5 veckor innan start. Vid utebliven registrering beställs standardkost till alla.

Frukost ingår. Vid hårt underlag är det frukost på Rinkside i arenan, vid hotell så serveras frukosten på hotellet.  

Omklädningsrum:

På grund av fler lag än omklädningsrum kan ut och in flytt/ delning förekomma. Ta med skridskoskydd! Omklädningsrum / Dusch i närliggande sporthall kan förekomma.


Vi reserverar oss för ut flytt ur omklädningsrum vid match i seriespel i arenan under cupen.  

Bokning 


Anmälningsavgift / lagavgift: 2499 kr, betalas efter anmälan, faktura skickas. (Är den ej reglerad inom förfallotiden utgår platsen i turneringen). 

Rabatt för boka tidigt av anmälningsavgiften (anmälan är bindande)  

Lag 1-2= 40% rabatt 

Lag 3-4= 35% rabatt

Lag 5-6= 30% rabatt 

Lag 7-8= 25% rabatt 

Lag 9-10 = 20% rabatt 

Lag 11-12= 15% rabatt 

Lag 13-14= 10% rabatt 






Rabatten på lagavgiften/anmälningsavgiften dras av på fakturan för spelar/ ledaravgifter och rangordningen blir den som betalar in anmälningsavgiften först räknas som lag 1, om 2 betalar in samma dag är det lag som först anmälde sig i formuläret som räknas först. 


Deltagaravgift: 749 kr / deltagare

Ledare: Ledarna betalar 499 kr/ ledare 

Deltagaravgiften ska vara slutreglerad senast 4 veckor innan turneringens start.  

Minimikraven är 8 utespelare och 1 målvakter samt 2 ledare (vid bokning med fler än ett lag är minimum 1 ledare lag) . Blir det färre som närvarar i cupen kommer det ändå faktureras för 8 utespelare, 1 målvakter och 2 ledare. 


Klicka här för anmälan 

Tillval

Omklädningsrum 

  • Tillval för omklädningsrum med bås kan göras först till kvarn. 1000 kr / hela cupen läggs på anmälningsavgiften.   (vi har 2 st). 

Mat

  • Mellanmål (Smörgås, yoghurt + ägg) 75 kr/pp/dag. Levereras till lagets omklädningsrum vid önskad tid (anges vid bokningen). 

- Önskar man köpa till mellanmål/frukostpaket under dagarna kan man förbeställa detta vid anmälan eller senast 14 dagar innan cupen startar. 

Boende: 

  • Alt. 1 Hotell med del i flerbäddsrum.  499 kr/pp  (spelare och ledare). Val kan göras fram till 6 veckor innan turneringens start)

-Tillval för enkelrum kan göras med 499 kr/natt/person. 

-Tillval för extra natt 599 kr/natt/person fredag-lördag. 

  • Alt. 2 Boende med hårt underlag ink. frukost i ishallen. 299 kr/pp . 

  • begränsad möjlighet till extra natt 399 kr/pp i mån av plats.

Valet gäller för hela gruppen. Ej möjligt att göra olika val i gruppen. 

Boendet ligger ca 15-20 minuters promenad från Ishallen. 

Erbjudande Anhöriga: 

Föräldrar/anhöriga betalar 1599 kr/pp och då ingår boende (del i dubbelrum) och mat. Tillägg för enkelrum är 500 kr/natt/pp. (måste vara samma kategori båda nätter). Måltiderna för anhöriga serveras i Rinkside på utsatta tider. Bokning senast 6 veckor innan cupen. 

Bokning görs till cup@borashockey.se (sammanställt). 

Tävling / sport

Vi försöker lägga ett schema som gör att lag som reser längre spelar senare på lördagen, men vi kan inte garantera det. Sluttiden på söndag berörs av hur många lag. Spelform och gruppindelning läggs upp på cuponline, närmare start för turneringen.   

 

Turneringen spelas på tvären 3 mot 3 plus målvakt.

Spelyta 15x30m enligt Svenska ishockeyförbundets..

Svart puck kommer användas. 

 

Cupdagen

Ankomst

När ni kommer till Borås Ishall kommer vår lagvärd som tar emot er i entrén och visar er till ert omklädningsrum. Lagvärden går igenom praktisk information kring vad som gäller under cupdagen.

Information och resultat

Resultat och spelschema publiceras på cupens webbverktyg cuponline.

Webbsändning

Matcherna som spelas i Borås Ishalls A-hall sänds via svenkshockey.tv och det är pay per view. Se svenskhockey.tv inför cupen för mer information. 

Säkerhet under cupen

Lagen får ut nycklar som går till sitt respektive omklädningsrum. Det är viktigt att laget håller bra koll på nyckeln för att hålla sina saker säkra. Borås Hockey tar inget ansvar för om något skulle försvinna under cupen. Under cupen kommer det finnas en matchvärd som är ansvarig för att se till att det fungerar bra på läktarna och runt om kring matcherna. Följ de instruktioner som matchvärden ger.

Övriga frågor:

cup@borashockey.se



Klicka här för anmälan 

AVBOKNING OCH ÅTERBETALNING:

  • Vid avbokning mindre än 30 dagar innan cupen sker ingen återbetalning eller kreditering av fakturor på deltagaravgiften.  

  • Vid skador och sjukdomar hänvisar vi till eventuella egna försäkringar. 

  • Byte av spelare senare än 45 dagar kan göras mot en administrationsavgift på 200 kr/spelare/ledare. 

  • Anmälningsavgiften återbetalas eller krediteras ej efter anmälan. 

Allmänna villkor för bokningen: 

Borås Hockey gör inga avdrag, återbetalningar eller krediteringar om något ändrar sig som står utanför Borås Hockeys kontroll. Vid utebliven betalning utgår administrationsavgift och dröjsmålsränta enligt gällande praxis. Om personen som bokar cupen är firmatecknare för föreningen ställs kravet mot föreningen i annat fall mot personen som bokat cupen. Ansvarig för bokningen, ansvar för ev. skadegörelse och annat som orsakar kostnad för arrangören orsakat av någon i laget/föreningen. 

Invitation Under 12 Preseason Tournament 2024

Click here to sign up! 

Borås Hockey invites to the U12 Preseason Tournament for players born in 2013 or later. The tournament will be played from Saturday 5th of October  to Sunday 6th of October  2024. Our tournament is well suited for those teams who want more than just a hockey tournament but also an experience of a lifetime. 

In Sweden's 13th largest city, you have the opportunity for many different team building activities for your team. If you want, we can be helpful with suggestions and help with a quotation. 

The ice arena is located close to the shopping center Knalleland which offers a wide range of shopping options for fellow traveling supporters. For the families we can also recommend a trip to Borås Zoo.

Our jumbotron will be on during the whole tournament as well as other LED screens in the arena. We will welcome the audience in through an exclusive entrance and in the foyer music will be played for a nice atmosphere.

So, with that said, we would like to welcome you to Borås and this year's tournaments!

Tournament information

Date: 5th of October to 6th of October  (Saturday  to Sunday )

Age group: Under 12(Players born in 2013 or later)

Numbers of teams: Maximum 24 teams

Players/teams: At least 8 outfield players and 1 goalkeeper
Level: Average

Game format: Determined by number of registered teams. 

Size: Swish federation rules for U12 (14*30 m) 

Playing time: 1 x 18 min, Rolling time 

Referees: 1-2 


What's included:

Food:Lunch and dinner Saturday and lunch for Sunday (dinner for teams with games start after 16:00). Allergies must be registered on cuponline no later than 5 weeks before the start. In case of non-registration, standard meals are ordered for everyone. Breakfast is only included (for the teams book hotell breakfast is in the hotell other in the arena). 

Changing room: Shared changing room. Bring skate guards! Changing rooms in nearby sports halls may occur.

We reserve the right to move out teams from the dressing room during games in league games in the arena during the cup. Then the team can move in agin after). 

Booking 

Click here to sign up! 


Registration fee / team: SEK 6999 payment takes place after registration. The invoice must be paid by the due date to guarantee your team in tournament.

Discount for early booking from the registration fee (registration is binding)


Team 1-2= 40% discount of registration fee. 

Team 3-4= 35% discount of registration fee. 

Team 5-6= 30% discount of registration fee.  

Team 7-8= 25% discount of registration fee. 

Team 9-10 = 20% discount of registration fee.  

Team 11-12= 15% discount of registration fee. 

Team 13-14= 10% discount of registration fee.  




The discount on the team fee/registration fee is deducted from the invoice for player/manager fees and the ranking becomes the one that pays the registration fee first is counted as team 1, if 2 teams pay in on the same day, the team that first registered in the form is counted first and got the higher discount. 


Player fee: SEK 749/pp.

Team staff: SEK 499/pp.

The player / staff fee must be settled no later than 4 weeks before the start of the tournament.

The minimum requirements are 8 outfield players and 1 goalkeepers and 1 staff (2 staff if only 1 team booked) . If there are fewer people present in the cup, it will still be invoiced for 8 outfield players, 1 goalkeepers and 1 staff (2 staff if only 1 team booked) .

Optionals

Changing room upgrade

SEK 1,000 is added to the registration fee. (we have 2). First booking it get it. 

Food

  • Snack (Sandwich, yoghurt + egg) SEK 75/pp.

Accommodation: 

  • Alt. 1 Hotel with accommodation in multi-bed rooms. SEK 499 /night/ Breakfast at the hotel included. (Selections can be made up to 6 weeks before the start of the tournament)

-Options for single rooms can be made with SEK 499 pp/night.

-Option for extra night SEK 599 pp/night Friday-Saturday.

  • Alt. 2 Room for the whole team to sleep in. Bring your own mattresses and beddings. Breakfast in the arena is included. 299 Night/person.  

  • Limited option for an extra night SEK 399/pp.

The choice applies to the entire group. It is not possible to make different choices in the group.

The hotel and accommodation is about 15-20 minutes' walk from the ice rink.

Offer for relatives:

Parents/relatives pay SEK 1599 night/person, which includes accommodation (part in double room) and food. If you want a single room, there is an additional cost of SEK 500 pp/night. It must be the same category both nights. Meals for relatives are served in the café. Booking no later than 6 weeks before the cup. Bookings are made to cup@borashockey.se (compiled).

Registration:

Registration is done via a form. When the application is received, you will receive a confirmation and invoice for the legal fee/application fee. Registration of players on cuponline must be done no later than 45 days before the start of the tournament.


Click here to sign up! 



Competition information

The first game starting around 8 o'clock. We're trying to schedule teams that have a long trip to play the first game later, but we can't guarantee it. The finish time depends on how many teams there are. More information about the tournament will be available on cuponline later.

The tournament is played crosswise 3 against 3 plus goalkeeper.

 

Playing surface 15x30m according to the Swedish Ice Hockey Federation's rules.

 

Black puck will be used.

 


 

 

At the goal, the game is restarted with face off  in the middle of the field.

 

In case of goalkeeper blocking, the play is started behind the goal.

 

In case of penalty = punishment

 

Penalty is carried out as "hunting  penalty shoot". The clock is not stopped for "hunting  penalty shoot".

 

Playing time 1x 18 min, flying substitutions.

 

We reserve the right to change the length, times and layout according to the number of teams booked.

 

 


Tournament day

Arrival

When you arrive at Borås Ice Arena, your team host will greet you in the entrance and show you to your dressing room. The team host provides practical information and is available to you throughout the tournament.

Information and results

Results and game schedule are published on the tournament´s web tool cuponline.

Streaming

The games played in the arena are broadcast via svenkshockey.tv and it is pay per view. Please visit www.svenskhockey.tv before the cup for more information.

Safety during the tournament

The team gets a key that goes to their locker room. It is important that the team keeps a close eye on the key to keep their belongings safe. Borås Hockey takes no responsibility if something goes missing during the cup. Are there any problems, the team host will be there to help you.

Cancellation and refunding:

  • In case of cancellation less than 30 days before the cup, there will be no refunding or crediting of invoices for the participation fee.

  • If you cannot participate due to illness, you are directed to contact your own insurance company.

  • Changing players or staffs later than 45 days can be done against an administration fee of SEK 200/player or team staff.

  • The registration fee is not refunded or credited after registration. 

General terms for the booking: 

Borås Hockey makes no deductions, refunds or credits if something changes that is beyond Borås Hockey's control. In the event of non-payment, an administration fee and late payment interest will be charged according to current practice. If the person who books the tournament is a company signatory for the association, the claim is made against the association otherwise against the person who booked the tournament. The person responsible for the booking is responsible for any damage and other things that cause costs for the organizer caused by someone in the team/association.

*reservation for printing errors.

*reservation för tryckfel.


Click here to sign up! 


Annons