Farsta Hockey Games U15 A/AA
Ishockey
26 april - 28 april 2024
U15 (födda 09) Lätt/medel

 

 

 

 Tid:  Fredag 26/04  kl.17:00-22:00

Lördag  27/04   kl.08:00-20:00             

Söndag  28/04  kl.08:00-18:00

 

Plats:  FARSTA ISHALL

Nivå:   Lätt/medel (A/AA)

 

Anmälan:   Skicka intresseanmälan till martin.arfalk@farstahockey.se

 

Antal lag:  09

 

 

Spelform:  Grundspel i tre grupper om tre lag i varje grupp där alla möter alla, därefter ett tvärspel och avslutningsvis ett slutspel. Totalt antal matcher minst fem.

 

Upplägget för helgens spel är följande:

 

Omgång 1: Gruppspel

Tre grupper där varje lag möter varandra en gång. Efter gruppspelet har vi tre grupper med 1:or, 2:or och 3:or

 

Omgång 2: Tvärspel

Nu möts 1:orna, 2:orna och 3:orna. Detta ger oss tre matcher. Därefter slår vi ihop resultaten från dessa matcher och skapar en tabell. Detta ger lagen en rankning baserat på deras prestation i grupp- och tvärspelet. 

 

Omgång 3: Slutspel

De två lägsta rankade lagen (8:an och 9:an) möts i en match. Vinnaren får en bättre placering (8:e plats).

De fyra näst högst rankade lagen (4:an till 7:an) möts i semifinaler. Vinnarna av dessa semifinaler spelar sedan en “final” för att avgöra 4:e platsen.

De tre högst rankade lagen (1:orna till 3:orna) spelar en serie. Varje lag möter de andra två lagen två gånger. Vinaren av denna lilla tabell vinner FHG.

 

Cupupplägg:  Matchtid: 2x15 minuter i effektiv tid

 

Poäng:   Segrande lag får 2 poäng

               Förlorande lag får 0 poäng

               Vid oavgjord match får båda lagen 1 poäng

 

Vid lika antal poäng i gruppspelet avgör följande:

1. Inbördes möte

2. Målskillnad

3. Flest gjorda mål

4. Fair Play (minst utv-min)

5. Lottning.

 

Utvisningar enligt Svenska Ishockeyförbundets tävlingsbestämmelser 2023/2024.

Vid oavgjort resultat i placeringsmatcherna på söndagen avgör straffläggning, 3 straffar/lag därefter suddenstraffar.

 

 

Priser:   Pokaler till tre främsta lagen. 

Pris utdelas till grundspelets bästa målvakt, back och anfallare.

Efter varje match delas det ut ett pris till matchens spelare, ett till varje lag

 

 

Lag & Avgift:

Betalning till Danskebank: Konto Nr. 133 6068 5148

 

Lagavgiften uppgår till 6000 kr per lag och betalas efter godkänd anmälan.

Vid betalning vänligen ange som referens: Laget+ CUP (Exempel "FOC FARSTACUP" för FOC Farsta)

 

Minst 15 utespelare och en målvakt. Spelarna ska vara födda 2009. Självfallet kan äldre och yngre spelare enligt Svenska Ishockeyförbundets regler delta.

 

Vi förbehåller oss rätten till att prioritera långväga gäster, nya lag och tidiga anmälningar/betalningar, samt även begränsa deltagande till endast ett lag per förening.

 

Deltagaravgiften uppgår till 850 kr per spelare. 3 ledare ingår i anmälningsavgiften för laget, eventuella extra ledare betalar 450kr/pers. Senast 3 veckor innan cupen startar ska deltagaravgiften vara betald.

 

Vid betalning av deltagare vänligen ange som referens: Laget+ antal spelare+ antal ledare. Exempel FOC Farsta 17+3 (för FOC Farsta 17 spelare och 3 ledare)

 

Force majeure:

Vid force majeure såsom strejk, lockout eller annan arbetsinställelse, eldsvåda, explosion, brist på bränsle, avbrott i den artificiella belysningen eller annan omständighet, varöver föreningen/arrangören ej råder, samt ekonomisk force majeure, kan matcher ställas in eller spelschema ändras utan ersättning. Om turneringen skulle bli inställd återbetalar vi inbetalda pengar alternativt flyttar över dem till nästa turnering enligt överenskommelse, inga övriga kostnader ersätts.

 

 

Mat och Boende:

- 3 måltider per lag ingår under cupen. Vilka måltider ert lag får är anpassat efter spelschemat

- Mellanmål alla dagar

- Man ansvarar för boende själv. Vi kan rekommendera Quality Hotel Globe (Vid Globen) eller Scandic Talk (Älvsjömässan)

 

 

Övrigt:

Antalet spelare och ledare, samt ev. allergier skall vara inskrivna i Cuponline senast 14 dagar innan cupen startar. Detta för att vi ska kunna ta hänsyn till allas ev. allergier vid inköp av mat. Samt ev. skilda omklädningsrum för tjejer.

 

Under hela sin deltagande tid får laget disponera ett omklädningsrum. OBS! ta med eget hänglås så att ni kan låsa om er.

 

Samtliga lagledare kommer bli inbjudna till en WhatsApp grupp för snabb kommunikation mellan Cuparrangörerna och samtliga lag.

 

 

 

För anmälan och kontakt:

Martin Arfalk

070-848 65 17

martin.arfalk@farstahockey.se

 

VARMT VÄLKOMNA!

Annons