Tumba Hockey Cup Nivå Medel
Icehockey
2 okt 2016
U 13
Plats: Tumba Ishus / Roplanhallen - ca. 2,5 mil söder om Stockholm.

Nivå: Medel AA 

Antal lag: Vi räknar med 6 lag i 2 grupper. Alla lag spelar 2 st. grundspelsmatcher samt 1 eller 2 slutspelsmatcher beroende på placeringen i gruppen.

Speltid: Alla matcher spelas 2 x 15 min effektiv tid.

Spolning: Om schemat tillåter spolas isen efter varje match.
Blir det ont om tid kan det ändras till spolning efter varannan match.

Regler: Enligt Stockholms Ishockeyförbund U 13.
Minst 15 st. spelare + 1 målvakt. Endast överåriga spelare som har dispens för att spela i laget  från sitt förbund tillåts.

Poängberäkning: Segrande lag får 2 poäng, oavgjord match ger 1 poäng vardera, förlorande lag får 0 poäng. Ordningen i serien avgörs genom vunna poäng. 

Vid lika poäng avgör:
1.Målskillnad, 2.Inbördes möten, 3.Flest gjorda mål, 4.Lottning.
Vid oavgjort resultat i placeringsmatcherna:
Tillämpas straffslag, 3 st. per lag med olika skyttar till att börja med, om inte ett avgörande då har uppnåtts tillämpas sudden straffar med olika skyttar tills ett avgörande uppnås.  

Priser: Pokal till 1:an, 2:an och 3:an, alla spelare får en varsin medalj.
Pris till matchens kämpe delas ut efter varje match till en spelare i vardera laget, och kämparna utses av den egna lagledningen.

Omklädningsrum: Alla lag disponerar ett eget under dagen.

Mat: Lunch, mellanmål, och frukt finns till alla lag.
Ledarfika serveras i separat rum intill cafeterian.

Kostnad:
Anmälningsavgift 3500:- / lag + deltagaravgift 250:- / spelare.
3 ledare är inkluderade i priset.
Är ni fler ledare betalas 150:- extra / ledare.
Anmälningsavgiften betalas i samband med anmälan till konto / kassör
Fredrik Staff SEB clearing nr. 5354 konto nr. 1030984.
Märk betalningen med lagets namn!
Anmälan är bindande och giltig först när betalningen kommit in på vårt konto. Först till kvarn gäller upp till 6 lag.
Avgiften för lag som inte får plats, återbetalas i sin helhet. 

Deltagaravgiften skall vara inbetald senast fredagen den 16 september
2016. Efter erlagd deltagaravgift erhålls inloggningsuppgifter till cupsidan så att spelarna kan registreras och ev. matallergier meddelas.

Anmälan:
Anmälan görs via e-post till pelle.stadholm@gmail.com
Uppge lagets namn och kontaktperson.

Vid många anmälningar förbehåller vi oss rätten att prioritera tidiga anmälningar och betalningar.

Vid färre antal lag än vad inbjudan föreskriver, förbehåller vi oss rätten att ändra cupupplägget. Sådan ändring kommer dock först kommuniceras med samtliga anmälda lag.

Parkering finns utanför ishallen och vid pendeltågsstationen.
Några parkeringar har tidsbegränsningar om 3 timmar, och kräver p-skiva.

Servering med fika finns och grillen står tänd utanför ishallen.
Lotteriförsäljning och övriga kringaktiviteter med fina priser.
Det kommer att vara möjligt att betala med kort, swish, och kontanter.

Övrig kontakt
CUP-ansvarig: Pelle Stadholm 073-6981121 , pelle.stadholm@gmail.com