Markus Åkerblom Cup
Hokejs
5-7 nov 2010
U13 (-98)
INFORMATION OM MARKUS ÅKERBLOM CUP 2010

Ankomst:
Parkera bussar på angiven plats vid ankomst.
Lagvärd till respektive lag möter upp direkt vid ankomst.


Anmälningsavgifter:
Lagavgiften är 3 000 kr.

Deltagaravgift är 650 kr per spelare (min 18 spelare) och ledare (2 ledare gratis). Avgiften inkluderar, deltagande i turneringen, boende, priser, samt måltider.
Lagavgiften ska vara betald i samband med anmälan på BG 5609-2315.
Om den inte är betald ska den vara oss tillhanda senast 25/10.

För att minimera pengahanteringen under cupdagarna får ni gärna betala in deltagaravgiften samtidigt på Bg nr 5609-2315. Märk inbetalningarna "Åkerblom Cup, lagets namn, antal spelare/ledare”.
För att undvika oklarheter kring inbetalningarna ber vi er ta med kvitto på inbetalningarna.
Sena ändringar av antalet spelare och ledare justeras vid ankomst.

Cafeteria:
Inne i Z-hallen finns servering med lättare rätter.

Cupansvarig:
Göran Malmberg, 070-57 67 005, goranmalmberg@spray.se
Gösta Söderbom, 073-446 02 90, go.so@telia.com

Cupkansli:
En trappa upp innanför huvudentrén i Z-hallen ligger kansliet. Se skyltning.

Cup-on-line:
Samtliga lag och resultat mm kommer att finnas på www.cuponline.nu

Fair Play:
Fair play Trophy tilldelas det lag som har minst antal utvisningsminuter efter alla spelade matcher.

Förläggning:
Boende på skola ca 400 m från ishallen.
Lagen sover på golv på medhavd madrass eller liggunderlag, sovsäck och kudde.
Lagvärd kommer att visa laget till boende och ser även till att laget städat ur sig innan avfärd.

Deponiavgift på 1.500 kr för städning betalas vid ankomst. Deponiavgiften återfås efter godkänd städning.

Laginformation:
Följande ska senast 25/10 läggas in på respektive lags sida i Cuponline. Loginuppgifter har sänts respektive lags kontaktperson.
• Namn och födelsedata på spelare.
• Namn och funktion på ledare samt telefonnummer och e-postadress till lagets
kontaktperson.
• Tröjfärg, ordinarie respektive reservställ.
• Ev allergier eller annat som kan vara av intresse att veta för oss arrangörer.

Lagvärdar:
Varje lag tilldelas en lagvärd. Lista med kontaktuppgifter till dessa kommer via mail.
Kom ihåg att ta med en lagtröja till lagvärden som denna kan ha under cupen.
Lagvärden sköter lagets utvisningsbås under matcherna och finns till hands för laget under hela cupen utom nattetid.

Ledarfika:
Serveras i rum på övre våningen i Z-hallen bakom kansliet för ledare i alla lagen samt till cupfunktionärerna.

Lotterier:
Det kommer att ske lotteriförsäljning under hela cupen med priser i olika nivåer.
Lotteripriserna hämtas ut i cafeterian eller på senare anvisad plats.

Matcharenor:
Samtliga matcher spelas i Z-hallen, vid Ishallsvägen i Östersund.

Matchprotokoll:
Varje lag ska fylla i matchprotokollet i god tid, senast 15 min, före varje match.
Matchprotokollen får ni i kansliet. Det fylls i på plats och lämnas ifyllt i kansliet direkt.

Mat och måltidsschema:
Alla måltider serveras i Curlinghallen som ligger precis bredvid ishallen. Måltidsschema kommer ni att tilldelas av er lagvärd. Mellanmålen utgörs av frukt.
Respektera angivna mattider för att undvika trängsel och med hänsyn till hantering av specialkost. Specialkost och allergier ska anmälas senast 25 oktober.

Medaljer och pokaler:
Alla spelare får medalj.
Pokal till plats 1,2 och 3.
Prisutdelning sker på söndag direkt efter respektive lags sista match.

Nycklar:
Nycklar till omklädningsrum kvitteras ut av lagledare hos lagvärden.
Se till att återlämna nycklarna till lagvärden innan avresa.

Omklädningsrum:
Alla lag disponerar under cupen ett eget omklädningsrum och lagvärden visar laget till deras omklädningsrum. Observera att vi ber er ta med skridskoskydd då några av omklädningsrummen finns i en byggnad intill ishockeyarenan.

För flickor finns separat omklädningsrum med dusch.

Resultat:
Visas på bildskärm i ishallen via cuponline.

Sjukvård:
Det kommer att finnas minst en sjukvårdsansvarig vid matcherna varje dag under hela cupen.

Slipning:
Lagen ordnar själva slipning av skridskor och andra materialåtgärder.

Spelschema:
Återfinns på Cuponline under Matcher.

Skridskoskydd:
Ta med skridskoskydd för promenad mellan omklädningsrum och is!

Spolning:
Isen kommer att spolas mellan varje match men inte i periodpauserna.

Tröjfärg:
Vid lika tröjfärg använder bortalaget sina reservtröjor.
Kontrollera i god tid före matchen vilken färg på tröjan era motståndare har.

Uppvärmning:
Sker till viss del på is i mån om tid men kan inte garanteras.
Övrig uppvärmning kan ske antingen inomhus eller utomhus, dock inget spel med klubba, puck eller boll inomhus.

Utvärdering:
Varje lag kommer att få en utvärderingsblankett vid ankomst som vi gärna vill att ni fyller i och lämnar till lagvärden eller i kansliet innan hemresa.


Vägbeskrivning:
För karta vänligen besök http://kartor.eniro.se/m/IPiPE.

Vi hälsar er alla välkomna till Östersund under en helg fylld med härlig hockey. Vi uppmanar till Fair Play, målsättningen är att alla ska ha kul när de spelar ishockey. Vi hoppas också på fantastisk support från nära, kära såväl som övrig publik. Låt hejarramsorna avlösa varandra hela cupen!!!

Med vänliga hockeyhälsningar

Östersund IK Team 98 och alla föräldrar samt ledare

Telefonnummer som är bra att ha under cupen:

Göran Malmberg 070-576 70 05 Cupansvarig
Gösta Söderbom 073-446 02 90 Cupansvarig
Martin Olofsson 070-340 89 40 Tränare Östersund IK 98
Jimmy Segersten 076-769 13 76 Lagledare Östersund IK 98
Patrik Jacobsson 070-315 65 14 Materialförvaltare

Annons