Pib Wiz Invitation HJ18-2017
Innebandy
15 - 17 sep 2017
Hj 18

Vi hälsar Er Välkomna till 9:e upplagan av PIB WIZ Invitation

Turneringen börjar med första matchen ca kl 18 på fredagen den 15/9 - 2017

A och B slutspel sker under söndagen den 17/9 med målsättning att vi är klara senast ca kl 18.30
Tävlingen inleds med gruppspel. Varje lag delas in i grupper om 4 eller 5 lag där alla möter alla i en enkelserie.
De två främst placerade lagen i gruppen går vidare till A-slutspel, övriga lag i gruppen går till B-slutspel (vid 5 lagsgrupper se nedan). Slutspelet sker efter cup-system, dvs utslagnings-metoden.
Registrering 30 minuter innan första match vid sekretariatet i aktuell hall.
Vi vill att du registrerar era laguppgifter, spelare och tröjfärger här på turneringssidan via de inloggningsuppgifter du har erhållit (senast torsdagen den 14/9). Vid problem kontakta kontaktpersoner nedan.
Laguppställning lämnas till respektive sekretariat senast 15 minuter innan matchstart.
Matchtid: 2 x 20 minuter i alla matcher, 5 min paus, inga sidbyten (sista minuten i andra perioden är effektiv).
”Time Out” i alla matcher (1 per match och lag).

A- och B-slutspel.

Vid 4 lags grupp:
A-slutspel: 1:an och 2:an i varje grupp går till kvartsfinal.
B-slutspel: 3:an och 4:an i varje grupp.

Vid 5 lags grupp:
A-slutspel: 1:an går direkt till kvartsfinal, 2:an och 3:an i varje grupp spelar kvalmatch om A-slutspel.
B-slutspel: 4:an och 5:an i varje grupp.

Oavgjort vid slutspel, 5 minuters sudden death sedan 3 straffar/lag, om oavgjort även efter straffar sker ”sudden ” straffar. (Samma straffskyttar, behöver ej vara i samma följd). Respektive avgörande påbörjas senast 2 minuter efter slutsignal.
Lista över straffskyttar och ordning lämnas till sekretariatet/domare.

Vi har försökt "bygga in" minst 10 minuters uppvärmningstid mellan matcherna, detta kan såklart ändras pga olika matchsituationer, straffar etc.  

Morgonmatcher, tillgång till omklädningsrum 60 min innan match. Tillgång till planen 30 min innan match. 
Ledare för respektive lag är ansvariga för att omklädningsrummen lämnas i gott skick. Grovstäda! Skadegörelse rapporteras till något av sekretariaten omgående.

Respektive lag ansvarar för att ta med egna bollar och egen ”sjukvårdsväska”.
Ta med två matchställ med olika färg, det åligger bortalag att byta matchställ om domare så anser.

Turneringen är sanktionerad av SIBF.
I övrigt enligt SIBF regler och tävlingsbestämmelser.

Tävlingskansli finns i Ugglums sporthall (bakom sekretariatet).
Café finns i alla hallarna.

Mål och assistliga kommer att föras.

Anmälan görs genom mail till kai.lingheimer@telia.com (eller slå en signal på 0707-781818). Ange lagens namn och kontaktperson med mobilnummer.

Anmälningsavgift: 4200 kr - inbetalas via swish nr 0763-039291. Önskas kvitto eller alternativt inbetalningssätt skicka en mail på kai.lingheimer@telia.com

Föreningen skall vara registrerad hos respektive nations Innebandyförbund.

Vi kan ev. ordna övernattning om så önskas, ta kontakt enligt nedan.

Kontakt personer:
Kai Lingheimer, tfn 0707-781818
Mail: kai.lingheimer@telia.com

Mats Törn, tfn 0761-645969
Mail: mats.torn@hotmail.se

Johnny Hultin, tfn 0705-350236
Mail: johnny.hultin@jshsvetskvalitet.se

Nyheter

Annons