Ghost Invite Cup 2016
Icehockey
3 - 6 mar 2016
U15
Ghost Invite byter spelvecka då Folke Filbyter krockar så kör vi vecka 9 istället.

Flemingsbergs team 01 hälsar hjärtligt välkomna till Ghost Invite Cup 2016.

Vi arrangerar cupen för femte gången och vårt mål är att erbjuda deltagande lag en turnering med hockey av högsta 01-kvalitet och fairplay. Vid stor efterfrågan så förbehåller vi oss rätten att besluta vilka som antas.

Cupen spelas den 3 mars till 6 mars i Visättra Sportcenter.

Cupen är för spelare födda 2001 eller yngre.

Nivå: AAA (svår)

Matcher: 7 lag i år. Alla möter alla. Gruppsegraren kvalificerar sig direkt till semifinal och resterande gör upp om semifinalplats genom kvartsfinaler på söndagen. Minimum 7 matcher per lag.

Speltid: 2 x 20 min

Domare: 2 domare i var match

Priser: Pokaler till plats 1-4 i slutspel samt vandringspokal.

Matchens stjärnor: I varje match utses 3 st matchens stjärnor

All-star team: En femma + målvakt utses och priser utdelas efter finalen.

Regler: Vi följer Svenska Ishockeyförbundets riktlinjer för U15 hockey. Sanktion för cupen är beviljad.

Gruppspel:      Segrande lag får 3 poäng, förlorande lag 0 poäng. Vid oavgjord match spelas förlängning 5 minuter, därefter läggs 3 straffar om resultatet fortfarande är lika. Vinst i förlängning eller på straffar ger 2 poäng och förlust 1 poäng. Segrare i gruppspel blir det lag som tagit flest poäng.

 Om två eller flera lag hamnar på samma poäng räknas följande ordning:

 1.       Målskillnad

 2.       Flest gjorda mål

 3.       Inbördes möte

 4.       Lottning

Utvisningar:     Utvisningstid 2 min och 5 min vid grov förseelse.

Tröjfärg: Vid lika tröjfärg byter bortalaget.

Timeout: 30 sekunders timeout. Vart lag har rätt till en timeout per match.

Protest: Lämnas senast 30 minuter efter slutsignal till tävlingsledningen för bedömning. Protestavgift är 500 kr, som återlämnas vid godkänd protest.

Lagavgift: 6.000:-

Deltagaravgift: 900 kr

Minsta antal spelare: 15 utespelare och 2 målvakter           
4 st ledare ingår i cupavgiften. Extra ledare kostar 500:-/person.

4 luncher, 3 middagar samt mellanmål ingår.                          

Anmälan: Intresseanmälan till annelie.host-pedersen@copiax.se

Boende och transporter: Vi hjälper gärna till med förslag på boende i stugor eller hotell.

Information:   Cupen                    Annelie Höst Pedersen 070-584 96 84

                         Sportliga frågor    Fredrik Strandfeldt 070-893 79 77