TAIF-cupen 2014
Ishockey
26 - 28 dec 2014
U14

TAIF cupen för U14-lag, som i år arrangeras för 7:e året i rad, innehåller i år 7 st lag där alla möter alla i grundspelet. Därefter spelas final mellan 1an och 2an i grundspelet. 
 
Varje lag spelar totalt minst 6 matcher fördelade på 3 matcher per dag.

Cupen avser pojkar födda år 2001 och flickor födda 1999 eller senare.
 

MATCHTID

Grundspelet = 2 x 15 min effektiv tid, Finalen = 2 x 15 min effektiv tid + ev straffar.

TÄVLINGSBESTÄMMELSER

Tredomarsystem.

3-poängssystemet tillämpas.
Vid lika antal poäng efter grundspelet avgör följande:
1. inbördes möte
2. målskillnad
3. flest gjorda mål
4. lottning.

Vid oavgjort efter full tid i finalen avgörs matchen genom straffslag, 3 per lag därefter suddenstraffar.

 

I övrigt gäller Svenska Ishockeyförbundets regler.

AVGIFTER

Anmälningsavgift: 3.000 kr per lag

Deltagaravgift: 800 kr per spelare/ledare. Min. antal spelare/ledare per lag = 16 st

Avgifterna skall betalas in senast 2014-11-15 på bankgironummer 709-3503

 

I priset ingår följande:
- Övernattning på hårt underlag i Junkaremålsskolan som ligger ca 10 minuters promenad från ishallen.  
- Lunch, middag samt lättare kvällsmål 27/12
- Frukost, lunch och middag 28/12
En övernattning ingår, extranatt ordnas efter överenskommelse, tilläggskostnad 60 kr/person. Extra frukost lördag morgon kostar 40 kr/person.

PRISER

Spelare i lag som placeras på 1:a, 2:a och 3:e plats tilldelas medalj.

Segrande lag får dessutom en cup-pokal.

ANMÄLAN TILL CUPEN

Anmälan görs senast 2014-10-01 till någon av våra representanter nedan.

I anmälan skall det framgå vem som är Er klubbs kontaktperson med namn, telefon och mailadress. OBS! Först till kvarn gäller…

ÖVRIGT

Anmälningsavgiften återbetalas ej vid ev. återbud.

Antalet betalda deltagaravgifter justeras i samband med cupen.

Varje lag disponerar eget omklädningsrum under cupdagarna.

Samtliga måltider serveras i tennishallen som ligger vägg i vägg med ishallen. OBS! Tänk på att anmäla ev. matallergier.

Luncher/middagar för andra än spelare och ledare kan serveras mot en kostnad av 60 kr/portion så långt lagret räcker.
Viss sjukvårdsberedskap finns.

Cupprogram skickas till deltagande klubbar i mitten av december.

På lördagskvällen anordnas en ledarträff med en lättare middag.


UPPLYSNINGAR
Frågor besvaras av:
Håkan Andersson (cupansvarig), hakan.andersson@befab.se
070-1699220 

Stefan Åslund, stefan.aslund@telfa.se
076-5278569

Tord Pettersson,
tordstransporter@gmail.com
070-3431462

Annons