Intersport Cup 2013
Ishockey
22 - 24 nov 2013
U13
Varmt välkomna till Intersport Cup i Umeå 22-24 november 2013

IF Björklöven P01 hälsar samtliga deltagande lag välkomna till Intersport Cup som spelas den 22-24/11 2013 i Noliahallarna i Umeå.

Arenan
Cupen spelas i Dragonhallarna. Denna arena innehåller två ishockeyplaner och finns belägen i centrala delarna av Umeå. Adressen är Signalvägen 3, Umeå.

Cupen inleds fredag 22/11 klockan 12.00 och avslutas söndag 24/11 vid ca 15:00.

Cupansvarig
Jonas Stenlund är huvudansvarig för cupen. Han nås på tel: 070-616 24 17 eller intersportcup2013@gmail.com

Cupkansli
Cupkansliet kommer att finnas en trappa upp mellan ishallarna och vara bemannat under hela cupen. Cupkansliet har det samordnande ansvaret. Vid frågor kontakta cupkansliet.

När lagen kommer till Umeå skule vi vilja att Ni kommer förbi på cupkansliet för att få era nycklar till omklädningsrum och skola. Cupkansliet kommer att vara bemannat från kl:10.00 på fredagen.

Cuponline
Vi kommer att använda oss av: www.cuponline.se där ni kan följa alla matcher

Fotografering under Intersport Cup
Vi kommer under cupen att fotografera under matcher, på läktaren och i matsalen. Bilderna kommer att användas i Norrmejeriers marknadsföring av olika slag. Informera spelarnas föräldrar om detta!. Om det finns någon som inte vill synas på bild meddela det till cupkansliet

Cupen kommer inte att sändas via Live Arena eller filmas.

Kiosk/ Fikaförsäljning
I entréhallen finns en kiosk som säljer varma mackor ,korv, kaffe, läsk, hamburgare, fikabröd mm. Denna kiosk drivs under cupen av arrangerande lag Björklöven p01

Lagvärdar
Vi kommer under Cupen att ha två föräldrar som ansvarar för att hjälpa lagen. Dessa kommer att kontakta Er inför Cupen. Kontakta i första hand er lagvärd om ni har frågor innan och under cupen. De finns till hands för Er under hela cupen.

Ledarfika
En trappa upp mellan hallarna serveras fika för ledare i respektive lag.

Logi
De inresande lagen bor på Dragonskolan som ligger ca 50 meter från Noliahallarna.
Lagen disponerar ett klassrum var och svarar själva för madrasser och sängkläder.
Är ni många är det bra om de flesta har 90 cm madrasser för att ni ska rymmas.
Lagen kommer att få tillgång till klassrummen efter kl:16.00 på fredag eftermiddag.

Besikta skolsalen tillsammans med er lagvärd innan ni tar rummet i besittning.
Ledare för respektive lag ansvarar för sitt lag under vistelsen. Kontakta förläggningsansvarig Jonas Stenlund (070-616 24 17) om ni behöver kontakt med någon under natten. Senast kl. 12.00 ska klassrummet vara utstädat på söndag. Prata med er resp lagvärd ifall ni har behov av att ha grejerna kvar i skolan i väntan på avfärd. Förläggningsregler se sista sidan i detta dokument.

Mat och mattider
All mat serveras i Dragonskolans matsal. Extra mellanmål kommer att ordnas till de lag som har långt mellan lunch och middag.

Var noga med att anmäla ev. allergier och dess innebörd!

Meny
Fredag middag: Köttbullar och Potatismos
Lördag lunch: Korv och Pasta
Lördag middag: Fiskpanetter och Potatis
Söndag lunch: Pytt i Panna

Omklädningsrum
Det kommer att finnas uppmärkta omklädningsrum till respektive lag och de kommer att finnas till ert förfogande under hela cupen. Ni kommer att få ett nyckelkort till omklädningsrummet som ni ansvarar för under cupen. Varje lag ansvarar själva för att omklädningsrummet grovstädas efter cupen. Ta gärna med er tvättlinor så att ni kan hänga upp kläderna bättre.

Inga duschar finns tillgängliga på skolan så även ledare måste duscha i omklädningsrummen.

För tjejer finns ett separat mindre omklädningsrum med dusch. Till det rummet behöver flickorna en kod för att komma in. Kontakta cupkansliet om ni har behov av att utnyttja det.

Parkering
Det finns en stor parkering framför ishallen. Denna är avgiftbelagd fram till kl:17.00 på fredagen. Fri parkering resten av helgen.

Priser
Pokal till guld, silver ,brons. Medaljer till 1:a, 2.a och 3dje pristagarna. medaljer till övriga spelare Prisutdelning kommer att göras löpande efter respektive lags sista match.

Sjukvård
Under cupen kommer det alltid att finnas sjukvårdskunniga personer tillgängliga. Sjukvårdarna har speciella västar på sig.

Vid ev. skadad spelare beträder ledare isen först, på ledares order tillkallas sjukvårdare som finns med under matchen. Sjukvårdsansvarig Charlotta Högdahl 070-356 84 92

Vid akuta sjukdomsfall ring SOS alarm 112.

Allergier-FÖRBUD mot NÖTTER!
Det finns deltagare under cupen som är nötallergiska, varför vi ber ALLA att inte ta med nötter till ishallar och skolan där inkvartering sker. Vore tacksamma om Ni även upplyser medföljande anhöriga om detta.

Skridskoslipning
Ta kontakt med Cupkansliet om behov uppstår

Lotteri och matchprogram
Under cupen kommer ett lotteribord att finnas i entréhallen. Där finns även matchprogram med laguppställningar på alla lag

Tröjfärg
Vid lika tröjfärg använder bortalaget sina reservtröjor. Kontrollera i god tid före matchen vilken tröjfärg motståndarna har.

Vi kommer att använda matchprotokoll från Cup on line och vi ber därför att resp lagledare kommer till kansliet inför match och godkänner laguppställningar och korrigerar ev. felaktiga tröjnummer.


Avslutningsvis hoppas vi att allt kommer att vara till full belåtenhet under cupen. Vi ska göra allt för att ni ska trivas och vilja återkomma till Umeå och IF Björklövens cuper.
Vi syns den 22:a november för en trevlig och spännande cuphelg!

Med hockeyhälsningar
IF Björklöven Team 01, ledare, ungdomar och föräldrar





Annons